Friday, October 8, 2010

Carbon Fibre Sticker



Carbon Fibre. Satu nama yg semakin selalu kita dgr. Apa maksud carbon fibre? Ok carbon fibre merupakan satu bahan komposit yg dihasilkan yg mana ianya ringan, tahan dan kuat. Kebanyakan kereta drag ke, drift ke, track ke, sume mengidamkan carbon fibre pada kereta masing2 terutama kat hud depan (nampak sket gagah dia. Hehe..). Sebabnya, selain dari nmpak smart, kete juga akan lebih ringan dan kuat sekaligus menjadikan kereta anda lebih laju dan mantap. Carbon fibre atau bahasa ringkas dia 'CF' ni senang je nk cam. Rupabentuk dia petak2 antara hitam dan kelabu. Jadi apa kene mengena sticker dan carbon fibre?

Kos untuk 1 hud carbon fibre mencecah ribuan ringgit (Mahal tu!!). Akan tetapi ramai yg suka pada corak dan bentuk cf itu sendiri. Jadi tidak hairanlah apabila banyak pengeluar sticker a.k.a vinyl mula menjual sticker yg mempunyai corak seperti carbon fibre (nk beli ori x mampu, sticker pn jadi la..emsem gak :D). Terdapat banyak pengeluar sticker cf, tetapi antara yg popular ialah 3M. 3M ni dikenali kerana ketahanan dan kualiti produk nye. Banyak sticker dan alat tulis yg dikeluarkan oleh 3M. Sekarang pun teknologi dah canggih. Sticker yg dikeluarkan pn dah menarik dan yg terkini bentuk 3D pada sticker tu sendiri. Dah hampir2 nk sama macam ori cf tu.

Selain dari balut bonet dan apa saja yg berkenaan kereta, ada jugak yg kreatif balut handphone, balut laptop dan sebagainya. Jadi, di sini saya tampilkan sedikit contoh sample sticker 3M yg ada berserta harga ;)

127cm x 1cm = RM 1
127cm x 10cm = RM 10
127cm x 100cm = RM 100

1 comment:

Write your comment :)